top of page
  • Foto van schrijverThomas Clausen

Teamleider hospitality a.i. bij Curamare.

Bijgewerkt op: 3 dagen geleden


Curamare is een grootschalige zorginstelling op het eiland Goeree-Overflakkee in Zuid-Holland. Zorggroep Curamare heeft onder andere meerdere woonzorglocaties en twee ziekenhuizen, het van Weel – Bethesda ziekenhuis in Dirksland en het Spijkenisse Medisch Centrum. With Care hospitality heeft, voor de woonzorg locatie Nieuw Rijsenburgh in Sommelsdijk, gedurende een periode van negen maanden de teamleider hospitality verzorgd.



Woonzorglocatie Nieuw Rijsenburgh bestaat uit meerdere zorgcomponenten, waaronder kort- en langdurend verblijf, een zorghotel, woongroepen, appartementen en een revalidatiecentrum. In totaal kent de locatie Nieuw Rijsenburgh 146 zorgappartementen, 30 appartementen voor kortdurend verblijf en 18 woongroepen. De locatie Nieuw Rijsenburgh biedt, naast de algemene faciliteiten zoals een restaurant en diverse vergaderzalen, haar gasten een bibliotheek, een kapper, een schoonheidsspecialist, een winkel en een kapel.


Onze operations manager Thomas Clausen was als interim hospitality manager hiërarchisch leidinggevende over de schoonmakers, het horecapersoneel, huishoudelijke dienst en de kappers. Met een totaal team van ongeveer 53 medewerkers is het een grote en dynamische groep medewerkers met veel disciplines gedurende de opdracht. Thomas heeft zijn ervaring in de hotellerie gebruikt om de dienstverlening te verbeteren en te optimaliseren. Door een proactieve houding naar de organisatie toe, kon er snel geschakeld worden met de opdrachtgever. Dit zorgde voor persoonlijke en korte lijnen met de organisatie, waardoor er vertrouwen werd opgebouwd.


De eerste prioriteit van Thomas was om in verbinding te komen met de werknemers, dit is essentieel in het proces om als leidinggevende in het begin vertrouwen op te bouwen. Dat gebeurde hoofdzakelijk door met alle teams samen te zitten en afspraken te maken over welke zaken wel, en welke zaken niet opgepakt gingen worden in de periode van onze opdracht. En misschien nog wel belangrijker: daar helder en open over te communiceren, met alle betrokkenen


Samen doorwerken aan een succesvolle facilitaire dienstverlening.

Het primaire doel van deze opdracht was het succesvol laten verlopen van de gehele facilitaire dienst in tijden van afwezigheid van de teamleider hospitality. Tijdens deze periode heeft Thomas de leiding over het personeelsbestand en de bijbehorende financiële verantwoordelijkheden genomen. Door middel van het schaduw management concept wat With Care hospitality samen met haar grote broer PART zorg hanteert is er te allen tijden veel inhoudelijke kennis over de zorg aanwezig geweest. Er zijn buiten de primaire opdracht ook overige ambities behaald, zoals het efficiënter inrichten van de dienstroosters, het optimaliseren van werkinstructies en het uitvoeren van een tevredenheidsonderzoek. Uiteraard draagt With Care hospitality bij iedere opdrachtgever bij aan het gastvrijer maken van de organisatie. With Care hospitality is blij dat het Curamare en in het bijzonder woonzorg locatie Nieuw Rijsenburgh heeft mogen assisteren bij de vraag naar extra ondersteuning.


Voor With Care hospitality is geen klus te klein of te groot. Onze kernwaarde is niet voor niks hospitality tot in detail.


Hospitality is één, detail is twee.



145 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page